zondag 12 juni 2022

Maastrichts Mooiste


Voorbereiding:
Ben de tel even kwijt of dit nu weer een nieuwe organisator betreft, de website is in ieder geval een rommeltje (info spreekt zichzelf tegen...) en op digitale vragen wordt niet gereageerd. Het gaat via Facebook en Instagram, maar zonder account sta je dus buitenspel. Modern? Nee, beetje uit de tijd lijkt me eerder. 

Ergernis kwijtraken? Rondje lopen! Na Venlo heb ik goed kunnen doortrainen, waarbij er onbedoeld een nadruk op best intensieve trainingen is komen te liggen. Het blijft opletten met overbelasting, meer dan me lief is. Zonder pijntjes lopen behoort echt tot het verleden, ben ik bang. Nu speelt m'n rechterkuit op. Tijdens de parcoursverkenning (2 pittige klimmetjes, een bij de Observant en een op St. Pieter; de rest is vlak) van de week, na een straffe beklimming de tred wat verhogen en pats een verrekte spier, 100 meter voor het eind van de training. Rust gepakt en daags voor de wedstrijd heb ik n rondje in het dorp gelopen om te testen. Ok, ik weet niet hoe de kuit op een flinke belasting gaat reageren, maar ik durf het aan. "Zonder risico gebeurt er niks." Aldus dorpsgenoot en loper Andre Klip. We gaan het weer meemaken!

Tibbe (5) en Pepijn (3) doen mee bij de kinderloop, maar die moet ik missen omdat de kinderlopen tijdens de hoofdloop zijn gepland. Jammer!

Verslag: Genoten van een mooie loopdag in het zuiden. En dan met name van de ontspanning, ondanks de kuit die zich in km 2 al ten volle meldde. Dacht even aan uitstappen, maar de pijn stabiliseerde gelukkig. 

Het display van mijn klokje stond nog op 'hartslag' en dat heb ik zo gelaten; voor het eerst tijdens een wedstrijd heb ik zonder snelheidsinfo gelopen! Zowel voor de kuit als de hartslag (rond de 170 houden) heb ik op momenten getemporiseerd. 

De klim bij de Observant gaat goed, vanaf boven daar word ik pas bij de atletiekbaan op de Mergelweg door een enkeling ingehaald. De mat van de doorkomst 10K geeft aan 42 hoog; qua tempo zit het wel snor. 

Na de klim op de Sebastianenweg liggen de posities vast. Langs Kaj* bij de kerk St. Pieter-boven afdalen, langs ons oude huis op de Papenweg en dan richting binnenstad. Het lukt nog om een sprintje te trekken naar de finish op de Markt, waar ik de klok 1.09.12 zie aangeven. Meer dan tevreden! Ongeveer dezelfde tijd als 5 jaar geleden zelfs. Waar blijft dat verval?

De jongens hebben allebei hun welverdiende medaille, het had niet veel gescheeld of die kleine had zelfs de kinderloop gewonnen... #paplepel

Update: de middagrust maak het lijf stijf, zelf de kuit masseren en oog voor een nieuw ongemak, een zogeheten peesplaatontsteking onder de linkervoet: hielspoor.

Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Uitslag
Snelheid
12-06-2022
 16.1 km
Maastrichts Mooiste
1.09.12
3e/124 M50
55e/883 Alle 
53e/621 Man
4.19 min/km

1 opmerking:

  1. Hoe mooi is het om mooi te eindigen in een mooie stad waar de zon mooi scheen bij de mooiste loop van Limburg en waar ik mooi niet was.

    BeantwoordenVerwijderen