zaterdag 9 maart 2019

Ganghoferlauf (OOS)

Voorbereiding: Het is alweer 6 geleden dat ik de lange latten onder heb gebonden, hoog tijd voor een oude hobby. Aanleiding is de wintersportvakantie inclusief de mogelijkheid om een beetje te trainen die week. Kinderen skiën in Seefeld, papa langlaufen in Leutasch, dat is het idee. Prachtige routes daar, met name herinner ik me de Katzenloch (route B5), door het bos en met veel verloop. Het toeval wil dat, na een week WK activiteiten in Seefeld, er in het Euroloppet-circuit een wedstrijd staat gepland op de zaterdag: de 49e Int. Ganghoferlauf 25K. Snel een nachtje bijboeken en me alvast enorm verheugen!

Verslag: Hard werken, genieten, maar ook accepteren dat het niet sneller ging. Finishen in het achterveld en twijfel over de glijwax. Dat is in het kort de beleving van deze ochtend. We starten met enkele honderden (samen met de 50 km deelnemers) om 9.00u stipt, de massa begint te glijden. Het parcours is prachtig, delen had ik al verkend, zoals de zwarte loipe Plaik (route C4). Omhoog moet ik direct uit het spoor om grip te houden in de visgraat-techniek, omlaag is fun en opletten geblazen. Met name in het vlakke klassieke langlaufen kom ik snelheid tekort en ik zie dat ik minder goed glij, ondanks de relatief nieuwe wax van deze week. Misschien had ik de skies toch vanochtend nogmaals moeten laten prepareren... Maar goed, focussen op de cadans is hier het devies, steady doorkachelen. Uiteindelijk word ik in de laatste kilometers nog ingehaald door de winnaar op de 50K, ik hield er gaandeweg al rekening mee. Na de finish begint vrijwel direct de terugreis naar NL; wat opvalt is dat ik me uiterst fit voel en slechts een beetje moe, dat is bij hardlopen wel anders. Hopelijk volgend jaar weer !


Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Uitslag
Snelheid
09-03-2019
 25 km
Ganghoferlauf (OOS)
2.21.14
131e/151 Alle
42e/43 M 
10.62 km/u

2 opmerkingen:

  1. Hoi Rob,
    Lang geleden maar top dat je weer op de latten staat.
    Brings back memories !
    Groetjes,
    Ooit èèn van de coaches van de lange afstands latten! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-) op de terugweg nog langs Oberammergau gereden

    BeantwoordenVerwijderen