zondag 1 september 2019

Den Drieschloop

Voorbereiding: In de aanloop naar de halve marathon volgende week vraagt het zelfvertrouwen van een sporter om wat bevestiging. Een 10-er is een goede graadmeter en die is al vlot en ook kortbij gevonden: Den Drieschloop in Valkenburg. Niet bepaald vlak, maar de gemiddelde snelheid is toch wel een indicator van de actuele vorm. Tevens een oude bekende, want 4 jaar geleden liep ik hem ook (editie 2015).

Verslag: Het is en blijft een kleinschalige loop, waarbij de organisatie staat, maar waar toch vooral recreatieve lopers op afkomen, naast natuurlijk enkele van de bekende regionale 'grootheden'. Guido en Jo starten op de halve marathon. Opvallend veel Belgen aan de start en achteraf blijkt dat ze er ook nog met de nodige prijzen van door zijn.

Startend vanaf de 2e startrij (achter winnaar Ricardo Floris, in het wit) hoef ik me niet druk te maken over inhalen, dat mogen anderen doen. Zigzaggend door de straatjes laat ik er de nodige passeren, mijn tijd komt nog wel. Als we eindelijk langs de Geul lopen, zit het met de pas wel snor (4.10 min/km). Na kasteel Schaloen de weg over en dan volgt de klim Kalkensweg, waar ik er weer enkele terugpak. Pittig doorbuffelen en trachten aan te haken bij een voorganger. Helemaal boven moet ik versnellen om los te komen van enkele plakkers en duik dan met volle overtuiging rechtsaf de afdaling in. Een jonge loper volgt en we wisselen geregeld van kop. Het is een heerlijke krachtige pas, genieten !! Uiteindelijk komen we weer het bos uit en gaat het richting Valkenburgerweg, een oersaai fietspad, waar ik als laatste in een groepje van 5 terecht ben gekomen. Stug doorkachelen, het Geulpark in en dan na het bruggetje de eindversnelling om er nog 2 achter me te laten. Een minuut achter Micha en toch weer 2e M45 :-) Zeer tevreden met de kracht ik die voelde, alle vertrouwen in een goede afloop volgende week (doel 1u30).

Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Uitslag
Snelheid
01-09-2019
 10 km
Den Drieschloop
43.04
16e/167 Alle 
2e/29 M45
4.16 min/km


1 opmerking:

  1. Ha die stugge doorloper,
    Top van die Rob, maar welke halve staat op het programma?
    Keep on running............
    Op naar de tweede reactie.
    Groet 4,25 - 1, 11

    BeantwoordenVerwijderen