zaterdag 7 oktober 2023

Trail des Nutons (BEL)


Voorbereiding
:
De goede vorm zet door, dus waarom niet weer eens tijd voor een Ardennen-trail?! De keuze is reuze, ook nog voor een habbekrats inclusief de parkeerplaatsstart naast de voetbalkantine. Niks liever dan dat, want de organisatie heeft de essentiële zaken altijd goed op orde. Onder hardlopers, de commercie buiten. Zo ook in Solwaster, startplaats in het prachtige gebied rond het idyllische riviertje de Hoëgne. Die ik ken van de sneeuwwandelingen in de winters, bekend gebied dus.

Verslag: Een zonnige herfstdag in de Ardennen, een mens kan het slechter treffen. De natuur nodigt uit om geconsumeerd te worden, liefst gulzig. So we did!

Om 14u mogen we met zo'n 300 man los. Meteen vanaf de start hoogtemeters maken en vlak zal het de komende uren niet meer worden. Wat een aanslag op het spierenstelsel en wat voelt dat lekker... 



De bossen kennen veel singletracks, inhalen onmogelijk. Dat maakt het begin, zoals gebruikelijk, wel onrustig. Gek genoeg hield dat hier de hele trail zo aan. Waar ik omhoog weer inhaal, boet ik downhill weer wat in. 

De valleien van de Hoëgne, de Statte en de Sawe leveren mooie passages op met bruggetjes (ik struikel 2x) en ook vandaag krijgen we natte voeten. Ga nooit naar de Ardennen zonder een extra paar sokken! 

Het lijkt het rapper te gaan dan gewoonlijk op dit soort parcoursen; mijn klokje bevestigt dat. Het zal de vorm van de dag zijn, ik probeer vooral te genieten. En op tijd te eten en te drinken. 

Na km 15 wordt het pittig, qua lijf, maar ook mentaal. Er volgt een lange afdaling, dat schiet op en dan nog een paar kilometers de pijn verbijten. 

Met 600 hoogtemeters in de benen binnen de 2 uur finishen levert een mooie 2e plek op bij de M50-59. Blij toe.

PS. Top organisatie, aanrader!






Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Uitslag
Snelheid
07-10-2023
 21 km
Trail des Nutons
(BEL)
1.55.50
2e/44 M50-59
56e/301 Alle 
5.28 min/km



Geen opmerkingen:

Een reactie posten