zaterdag 10 augustus 2024

Trail des Fantomes (BEL)

Voorbereiding: Na een fikse corona en het memorabele fietstochtje met Frank, eindigend in de ambulance, heb ik 2 weken volledige rust genomen qua sporten. Even geen intensieve belasting voor het lijf, eerst echt uitzieken en hart en longen de kans geven op kracht te komen. Na een geruststellend bezoekje aan de huisarts heb ik welgeteld 1 training in de benen als er een inschrijving opdoemt in mijn agenda, een Ardennen-trail van 15km. Qua afstand niet onoverkomelijk, maar in combinatie met de hoogtemeters toch een vraagteken. Komt dit niet te snel? Voel me onzeker. Wat zal ik doen? 

Het toeval wil dat ik Luuk tref bij ons gezamenlijke JO8-JO9-uitje bij MVV, de welbekende line-up. Als echte trailer geeft hij doodleuk aan dat hij morgen ook de Trail des Fantomes loopt en zelfs dezelfde afstand, de 15km. Dat toeval trekt me als een impuls over de streep en we spreken af voor morgen.


Verslag: What a beautifull day! Na een relaxte rit naar La Roche-en Ardenne en komen we aan bij Landgoed Herou in Nisramont. Een hele relaxte setting, waar al genoeg bedrijvigheid heerst door de verschillende afstanden die al bezig zijn. We hebben nog een uurtje ter preparatie en de zin is er. Ook de onzekerheid, maar na de rustige start om klokslag 13u groeit het vertrouwen steeds wat meer. In een afdaling mis ik Luuk en na 2 keer omkijken besluit ik in m'n eigen tempo door te lopen. Immers, er is niks anders dan eigen tempo, n'est ce pas

Het is soms pittig hoor, de steilheid in het klimmen en ook in het dalen, beide soms met touwen, maken het een ware beproeving. De hitte (>25 graden) maakt dat de 2 passages door de Ourthe ook dienstdoen als afkoeler, heerlijk dat frisse water op het verhitte bolletje. Het is prachtig zo langs het water en dan weer klimmen en dalen (ongeveer 650 hoogtemeters), het valt me niks tegen, mijn conditie is goed en de benen de willen wel!

Met hernieuwd vertrouwen (en met gigantische spierpijn in de bovenbenen de week hier opvolgend) finish ik net binnen de 2 uur. Het is 20 minuutjes wachten op Luuk, die er ook even helemaal doorheen zit. Geweldig gedaan, hulde. Vervolgens is het herstel er redelijk snel, veel drinken en bij eten. 

Resume: erg genoten van dit tripje, vertrouwen getankt, voor herhaling vatbaar en de trail is zeker een aanrader!



Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Uitslag
Snelheid
10-08-2024
 15 km
Trail des Fantomes
(BEL)
1.58.04
49e/378 alle

7.56 min/km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten