zondag 3 september 2023

Valkenburg Half Marathon - 10 EM


Voorbereiding:  De trainingen gaan lekker en de opbouw zit er aardig in. Geen gekke fratsen, ouder worden maakt verstandiger. En in het schema van de voorbereiding voor een halve marathon misstaat deze voormalige Den Drieschloop niet. Gekozen voor de 10 EM met de nodige hoogtemeters in het Gerendal

Verslag
: Bij de start heerst vertwijfeling. Niemand wil vooraan staan en schoorvoetend kom ik zo plots op de eerste startrij. Kan me niet heugen dat ik vervolgens zolang op kop heb gelopen in een wedstrijdje... Na een km kijk ik eens uitnodigend achterom en twee lopers happen. Het geringe aantal inschrijvingen op deze afstand is hier natuurlijk debet aan, maar het is nu wel wedstrijd voor mij! 

Begeleid door oud-meester Björn togen we langs de Geul, de 3 beeldjes en Kasteel Oost om vervolgens voor een uur in de heuvels te verdwijnen.
In de beklimming rond km 4 kom ik de 2 lopers voor me weer wat nader en dat is de prikkel om het gat te gaan dichten in de afdaling. Dat lukt! Zelfs pak ik weer even de kop, maar door een foutieve afslag kom in weer achteraan te lopen in dit gedoodverfde podiumtreintje. 

Ik zie dat nummer 2 zich aan het sparen is en op t moment (na 6 km) dat hij kiest om te gaan los ik nummer 3. Ik loop 2e en dat blijft nu zo. Nummer 3 valt verder terug. De afdaling naar Valkenburg (na km 12) is lekker doordieselen om uiteindelijk nog in een sprintje te finishen. 

Een heel blij podium, want dit maken we niet elke week mee, de felicitaties zijn wederzijds hartelijk !!


Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Uitslag
Snelheid
03-09-2023
 16.1 km
Valkenburg Half Marathon -10 EM
1.13.28
2e/64 Alle 
1e/13 M45
4.36 min/km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten