zondag 4 november 2018

ENCI Bergloop

Voorbereiding: De update van de vorige post kondigde het al aan, nu is de inschrijving voor de oudste cross van Nederland ook een feit. Zolang ik nog geen stamceltherapie krijg voor wat nieuw kraakbeen, zal er ook geen echte verbetering optreden. En hoe hard de verslechtering zal zijn als ik een paar keer per week loop, ik weet het niet. Het genieten is gewoonweg te groot! Nu dus trainen voor de ENCI Bergloop. Ik verheug me er enorm op om daar weer te mogen knallen !

Verslag: Lekker gelopen in een fraaie herfstzon. That says it all. De korte cross, 1 rondje, is een prima inspanning om weer even heel het lijf te voelen en daar gaat het uiteindelijk om. Dat is de verslaving van het lopen.

Ongeveer vanaf de 3e startrij knal ik met de jonkies het eerste rondje om de vijver naar de voet van de klim (Poppelmondeweg Climb). Bijna boven probeer ik weer pace te pakken en dat lukt aardig, aanhakend bij 2 anderen. Richting het bos versnellen bij het dalen en dan volgen de trappen. Stefan Havermans moedigt me aan en roept dat ik 15e lig. Na de bocht schuif ik opnieuw in de afdaling weer een plekje op en houdt goed tempo. In de meters omlaag nader ik de volgende voorligger, maar vlak in het veld loopt hij iets weg; ik kan hem pakken als het weer omhoog gaat, na de Duivelsgrot. Nu is nog even doorpezen tot de finale afdaling en is gevoelsmatig de buit al binnen. Lekker jezelf laten vallen en finishen met kracht. Zie ook het Relivefilmpje

Motto van de dag: "Versjlete, maar nog neet versjlage..."



Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Uitslag
Snelheid
04-11-2018
 4.45 km
ENCI Bergloop
19.17
13e/78 Alle 
3e M45
4.20 min/km

1 opmerking:

  1. Ha die Rob,
    Goed om te lezen dat je bezig bent en hoe! Top.
    Of is dit een reactie om de reactie van anopiem :-)
    Vooral doorgaan.....................

    BeantwoordenVerwijderen