zaterdag 8 december 2018

Terhills Trail (BEL)

Voorbereiding: Op de valreep van dit sportieve rampjaar, toch nog een leuke, korte trail gevonden. Onlangs heb ik gewandeld in dit mooie oud-mijngebied Connectera bij Maasmechelen (BE), waar Terhills bouwt aan een vakantiedorp aan het water.

De voorbereiding was uniek, want de hele week ben ik geveld geweest door de griep. De dag voor de trail achtte ik de kans op deelname nog steeds klein, het zou echt een laatste-moment-beslissing worden. Slappe benen en opstaan met hoofdpijn ten spijt, ik moet mezelf nu echt uit gaan laten...




Verslag: Aangekomen oppe Belge is het aftellen naar 10.15u, de starttijd. Het inlopen viel niet tegen en omdat ik vooral maar doe alsof ik topfit zou zijn, leg ik de lat ook maar meteen hoog, namelijk proberen om binnen de top 10 lopen. Vanaf de 2e startrij gaat het voor mij los. Het is droog, er staat een fikse wind en als ik goed heb geteld lig ik in de eerste km 11e. Dat zegt natuurlijk helemaal niks in het begin, maar toch. De eerste 4 km zijn vlak rondom het meer en dienen als opmaat voor de eerste van 2 muren, waar het hardlopen stopt en waar de hartslag in toom gehouden moet worden.

Na een aantal keren te zijn ingehaald en zelf nog een enkeling heb gepasseerd lig ik nu 14e, denk ik. Na de afdaling lukt het om stevig door te passen en desondanks worden de verschillen met de voorliggers ietsje groter. De tweede muur (rond de 8 km) laat de verzuring in de benen pas echt voelen, amai. In de laatste afdaling kom ik mijn voorligger rap nader, maar als hij dat doorheeft, kan hij alsnog versnellen in het laatste glibberige stuk naar de finish. Uiteindelijk 13e gefinished en heel content! Een stoer parcours, echt genoten en zin om hier terug te komen.


STRAVA
RELIVE

Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Uitslag
Snelheid
08-12-2018 
 10 km
Terhills Trail
52.49
11e/168 M
13e/284 Alle
5.03 min/km

als het minder grauw zou zijn geweest

1 opmerking:

  1. Wat een beter moment om een reactie te plaatsen en je (jullie) een sportief 2019 te wensen.
    Groet 3,14

    BeantwoordenVerwijderen