zaterdag 18 mei 2024

Heideloop Brunssum

Voorbereiding: De 43e Heideloop op de Brunssumerheide is voor mij de eerste deelname, tevens in de nieuwe leeftijdscategorie M55. Het is de afsluiter van het voorseizoen, welke gekenmerkt werd door de vele trails en hoogtemeters. Vanaf nu komt de focus op het wielrennen, ook voor het eerst dat ik de fietstrainingen qua intensiteit ga opvoeren. Allemaal om volgende maand met een goed gevoel aan de voet van de, nu nog besneeuwde!, Stelvio te verschijnen. Maar eerst maar eens kijken hoe het met de actuele hardloopsnelheid gesteld staat, met dat aajd vel...

Verslag: Alles is relatief, zo ook de zwaarte van dit parcours in relatie tot de echte trails. Zo heb ik genoten van dit licht geaccidenteerd terrein, met zandgrond maar ook met stukken snel asfalt. Dit was een traktatie voor het lijf, in de jarig-week. 

Na een snelle start, loop ik de eerste paar kilometers zo rond positie 15. Langzaam schuif ik wat plaatsjes op naar voren en kom ik in een groepje van 3 terecht. Er vallen plots enkele flinke buien en het dondert op de heide, het maakt het enkel leuker. Het verkoelt en dat is zeer welkom. 

De laatste paar km kan ik weer ietsje versnellen en met een krachtige pas finish ik in 33 laag. Onder de verwachtte 35 minuten, dus meteen content over de cijfers. Nog meer over het verloop, want het was echt een payoff van die trailbenen. 

En ja, 1e M55, voor het eerst. Zo vier je je verjaring! (Het prijsje is me ontschoten, ik was al weg). En op Strava vind ik nog spontaan een actiefoto van mezelf, dank aan de maker :-) Was wel een beetje kort, slechts een half uurtje knallen.

Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Uitslag
Snelheid
18-05-2024
 8,1km
Heideloop 
33.29
11e/78 Alle 
1e/10 M55
4.17 min/km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten